sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Garderobi kuosiin

Pidän suurena luksuksena 
Sinkkuelämää Carrien vaatehuonetta 
(huom. hänen elämässään ainoastaan sitä..)
Koska harjakatto jättää makuuhuoneeseen hukkatilaa,
ideoimme minulle ja miehelleni 
omat vaatehuoneet liukuovien taakse.
Tosin en osaa omaa tilaani nähtävästi tarpeeksi arvostaa, 
koska vaatehuoneessani "räjähtää" usein. 

Töihinpaluun jälkeen vaatehuoneen järjsetyksellä 
on uusi merkitys. 
Lähes kaksi vuotta olen käyttänyt mamma-asuja. 
Ensin tosiaan vatsani vuoksi ja sitten imetyksen vuoksi.
  
Minulla on paljon vaatteita, jotka ovat hyvinkin vanhoja, erityisesti kesämekot saattavat olla 90-luvulta
(Myös 70-luvulta äidiltäni perittyjä).
Ajat sitten lopetin myös kertakäyttövaatteiden ostelun. 
Minua ei voi pitää muodikkaana. 
Tyyliäni kuvailisin simppeliksi, mutta persoonalliseksi.
Ostan harvoin uusia vaatteita, mutta ostaessani pyrin keskittymään laatuun ja ajattomuuteen. 
Juhlamekot teen usein itse, mutta arkivaatteita harvemmin. 
  
Laitan vaatteen heti pesun jälkeen henkarille. 
Henkarit on löytö roskiksesta! 
Tangot Ikean keittiö-osastolta.


Luulisi olevan helppoa 
laittaa oikeat vaatteet oikeisiin paikkoihin.
 Alusvaateämpärit on "nimiöity" mustalla tarramuovilla.



Vaatehuoneessa pienet ja isot laukut ovat osa sisustusta. 
Myös pienet pussukat on ripustettu 
Ikeasta ostettuun keittiötankoon.



Kengät ovat hyllyllä. 
Joskus ilmeisesti käytin pinkkejä pikkukenkiä, 
nyt ne toimivat oivana somisteena..


Mummulasta löytyi myös tätini vanha kampauspöytä. 
Se uudistui kullankimalluksesta. 


Josko käyttäisin enempi koruja, 
kun ne on näkyvillä peilin koukuissa. 
 

Vaatehuoneen järjestäytyminen helpottaa arjessa. 
Vaatteideni jatkot ovat kirppiksellä ja Kontissa.

Olen myös kerran ollut vaatteidenkierrätys-partyissa:
Meitä oli kuusi suunnilleen samankokoista naista paikalla. 
Kaikki esittelivät omat vaatteensa, 
ja sen jälkeen kukin sai ilmaista, 
mistä on kiinnostunut. 
Josko useampi henkilö oli kiinnostunut samasta tuotteesta, suoritimme kivi-sakset-paperi arvonnan. 
Oli aivan huippua nähdä, 
että joku innostui mulle "pieniksijääneistä"  vaatteista ja vastaavasti minä sain ilmaiseksi uudistaa garderobia! 
Jos järjestät tämmöset partyt, 
kutsuthan mut mukaan!

2 kommenttia:

  1. hei pidetää tollanen ilta, mä joskus yritin kangasalla pitää mut ajankohta oli huono ja sit se jäi..

    VastaaPoista
  2. Pidetään vaan! Valitaan hyvä ajankohta!

    VastaaPoista