keskiviikko 9. tammikuuta 2013

Oodi klapeil



 Aurinko ei "ihan vielä" lämmitä tarpeeksi tupaamme.

Sytyttelin tossa juuri pikkuista takkaamme, 
ja taas kerran ihastelin noita koivuklapeja. 
Ne on kyllä niin kauniita!


 


Minä olen tehnyt vallan vähän työtä, 
saadakseni klapit takkaan, 
mutta tajuan kyllä kummonen homma siinä on. 
(kasvattaa puu, metsuroida, klapittaa, pinota, kuivata, pinota, kantaa, varastoida, kuljettaa, vaikka kuinka monta työvaihetta.) 


Ja  siellä se kauheen ahkeroinnin tulos palaa. 
Tulta voisi tuijottaa vaikka kuinka kauan!


Huomioiden siis, että saan takan syttymään..


Takka on nimeltään Balladi, 
ja se mahtuu pieneenkin tilaan.
(koitan ottaa joku päivä paremman kuvan)



 Takan päällä päivystää betonista valamani enkelimies. 
Huomaa myös mun rappaama seinä! (rapatessa roiskui!)


Ja nyt: luukut kii! 
Lämpöä lukijoille!

4 kommenttia:

  1. Onko toi teidän takka varaava?
    Meillä pitäs olkkariin ostaa pieni takka, keittiössä on yhdellä liedellä toimiva Takka/kamiina mutta olkkari kaipas vielä pienen lämmönlähteen.

    VastaaPoista
  2. Hanna! Kiva "nähdä" sut täällä! Kyllä tuo pikkutakka varaa myös. Melkein se tän alakerran pari huonetta pitää lämpimänä, kerran päivässä lämmitetään. Sun pitää tulla tutustuu siihen!

    VastaaPoista
  3. Käynhän minä täällä päivittäin "kyttäämässä" mitä "naapurissa" tapahtuu kun ei muka muuten sinne saakka pääse ;)
    Mä olen kamala laiska-ass, myönnän!

    VastaaPoista
  4. Äläs ny ittees soimaa! Munki pitää ryhdistäytyy, ja oikee kutsu toimittaa. Mut jos sitä ei kuulu, nii meille sopii aina tulla!

    VastaaPoista